NHV Logo

  • 0

Ruilen en Retourneren

Ruilen en Retourneren

Let op! Retour sturen van orders gedaan voor 23-6-2021

In verband met de lancering van onze nieuwe webshop kunnen alleen bestellingen die op of na 23-6-2021 gedaan zijn via de onderstaande retourenportal, retour gestuurd worden. Voor het retoursturen of omruilen van artikelen die voor 23-6-2021 zijn besteld, dien je de volgende stappen te volgen: (Heb je een bestelling gedaan vanuit België, neem dan contact op met onze klantenservice.)

Stap 1: Check de artikelen die retour gaan en stop deze in een doos of retourzak. Uiteraard mogen de geretourneerde producten niet gebruikt, gepersonaliseerd of gewassen zijn. De artikelen moeten, indien redelijkerwijs mogelijk, zijn voorzien van alle merklabels en onbeschadigde verpakkingen van het merk. Beschadigde verpakkingen maakt producten minder makkelijk verkoopbaar. Wanneer de PassaSports verzendzak of -doos beschadigd is, mag een andere verzendzak of -doos gebruikt worden. Als je de volledige bestelling retourneert dien je ook de gratis ontvangen artikelen mee retour te sturen. Als niet aan deze voorwaarden wordt voldaan hebben wij de mogelijkheid hiervoor extra kosten in rekening te brengen.

Stap 2: Beschrijf je retouraanvraag op de pakbon. Wij verzoeken je om op de meegeleverde pakbon aan te geven wat je wilt retourneren of omruilen. Indien je wilt omruilen dan graag duidelijk vermelden welk artikel, maat of kleur je graag zou willen ontvangen. Let op dat wij pas na verwerking van de retourzending de omruiling in orde maken, dit kan dus tot twee weken duren.

Stap 3: Geef het pakket af bij een PostNL Pakketpunt bij jou in de buurt De dichtstbijzijnde vestiging vind je via PostNL Locatiewijzer. Geef bij het PostNL Pakketpunt aan dat je het pakket retour wilt sturen naar Sportshop.com in Waalwijk. LET OP: zorg ervoor dat je het retourbewijs goed bewaard. Mocht er iets misgaan dan kan aan de hand van dit bewijs uitgezocht worden waar het pakket is gebleven. Wij maken gebruik van een antwoordnummer, dus de retourzending is kosteloos!

Schrijf duidelijk op de doos het volgende retouradres:

Retouradres Sportshop.com

t.a.v. Afdeling Retouren

Antwoordnummer 10154

5140 VB Waalwijk

Het is uiteraard ook mogelijk om je producten zelf retour te sturen met een andere vervoerder. De kosten zijn dan voor eigen rekening.

Stap 4: Verwerking van je retour.

Na verwerking van je retourzending, door Sportshop.com, ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail. In deze e-mail brengen we je op de hoogte over de verdere afhandeling van je retourzending. Let er op dat dit doorgaans acht werkdagen duurt, nadat je de retour af hebben gegeven bij het Post NL punt. Mocht je twee weken nadat je het pakket retour hebt gestuurd nog geen bevestiging hebben ontvangen, neem dan contact met ons op.

Herroepingsrecht

Na ontvangst van het bestelde product is het herroepingsrecht van toepassing. Dit houdt in dat gedurende 14 dagen na ontvangst van de bestelling de artikelen geruild of geretourneerd mogen worden. Voor het retour sturen van je bestelling ga je naar www.sportshop.com/nl/retouren. Je kunt ook gebruik maken van het model formulier. Deze kun je terugvinden in je orderbevestiging. Heb je onverhoopt een ander artikel ontvangen dan op de pakbon staat, neem dan direct contact op met onze afdeling klantenservice die bereikbaar is op 0416-652803 of via info@sportshop.com. Het is alleen mogelijk om producten zonder personalisatie (bedrukking van naam en/of nummer) te retourneren.

Gedurende een termijn van 14 dagen kun je een product binnenshuis passen om het product kort te beoordelen. Sommige producten (bijvoorbeeld hockeybitjes en sokken) kunnen, nadat de verzegeling is verbroken, vanwege gezondheidsbescherming of hygiëne niet meer retour worden gestuurd. Hiermee zijn deze producten dus uitgezonderd van het herroepingsrecht.  Heb je meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan kunnen wij jou daarvoor kosten in rekening brengen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij, of een door jou aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heeft gekregen. Nadat je te kennen hebt gegeven de overeenkomst te herroepen, heb je nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.

Als je in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden hebt besteld, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je het laatste product of onderdeel ontvangen hebt.

Artikelen omruilen

Wanneer je graag een andere maat of kleur van een artikel wenst te ontvangen kan je bij ons gemakkelijk omruilen. Ook voor het omruilen verzoeken wij je om naar sportshop.com/retouren te gaan. Middels je ordernummer en e-mailadres kan je inloggen en aangeven welke artikelen je wenst te retourneren. In het drop down menu bij het artikel kan je de retourreden aangeven én kan je de optie kiezen voor een omruiling in plaats van enkel retourneren. In de opmerkingen kan je aangeven welke maat of kleur je wenst te ontvangen. Onze medewerkers op de retourafdeling zullen je omruiling in behandeling nemen en na ontvangst van het verkeerde artikel, de juiste verzenden.

Garantie beschadigde producten

Ben je niet tevreden over het ontvangen product, of over de door ons geleverde dienst? Dan kun je altijd een klacht indienen. Dit kan op de speciaal hiervoor ingerichte pagina - https://www.sportshop.com/nl/retouren. Uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht, krijg je van ons een inhoudelijke reactie. Je ontvangt geen bevestiging van de klacht. Ben je niet tevreden met de afhandeling van de klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Hoe kan ik mijn zending terugsturen en hoe gaat de verwerking daarvan?

Stap 1: Check de artikelen die retour gaan en stop deze in een doos.
Uiteraard mogen de geretourneerde producten niet gebruikt of gewassen zijn. De artikelen moeten, indien redelijkerwijs mogelijk, zijn voorzien van alle labels en onbeschadigde verpakkingen. Beschadigde verpakkingen maakt producten minder makkelijk verkoopbaar. Indien je de volledige bestelling gaat retourneren dien je ook de gratis ontvangen artikelen mee retour te sturen. Indien niet aan deze voorwaarden zal worden voldaan hebben wij de mogelijkheid hiervoor extra kosten in rekening te brengen.

Stap 2: Meld je retour online
Wij verzoeken je om naar www.sportshop.com/nl/retouren te gaan en daar de aangegeven stappen te volgen. Je kan ook door middel van het modelformulier (zie hierboven) of een andere ondubbelzinnige verklaring aangeven dat je van de aankoop af wenst te zien.

Stap 3: Geef het pakket af bij een PostNL Pakketpunt bij jou in de buurt
Voor de dichtstbijzijnde vestiging kijk op: https://www.postnl.nl/locatiewijzer. Geef bij het PostNL Pakketpunt aan dat je het pakket retour wilt sturen naar Sportshop.com in Waalwijk. LET OP: zorg dat je bij het retour sturen van een pakket het bewijs van retournering goed bewaard. Mocht er iets misgaan dan kan aan de hand van dit bewijs uitgezocht worden waar het pakket is gebleven. Wij maken gebruik van een antwoordnummer, dus de retourzending is kosteloos

Schrijf duidelijk op de doos het onderstaande:

Retouradres
Sportshop.com
t.a.v. Afdeling Retouren
Antwoordnummer 10154
5140 VB Waalwijk

Het is uiteraard ook mogelijk om je producten zelf retour te sturen met een andere vervoerder. De kosten zijn dan voor eigen rekening.

Stap 4: Verwerking van je retour.
Na ontvangst van je retour door Sportshop.com, ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail. In deze e-mail brengen we je op de hoogte over de verdere afhandeling van je retourzending. Mocht je binnen 8 dagen nadat je het pakket retour hebt gestuurd nog geen bevestiging hebben ontvangen, neem dan contact met ons op.
Je krijgt het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending zo snel mogelijk, maar niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Retourzending vanuit België

Ben je woonachtig in België en wil je jouw bestelling retour sturen? Neem voor verdere informatie even contact op met onze klantenservice via info@sportshop.com of telefonisch +31 416 652803.